pondělí 4. dubna 2016

Isla a šťastné konce - recenze

Konečně se mi po téměř roce dostal do rukou třetí díl série Polibek pro Annu. Na předchozí dva díly na blogu nenajdete, protože jsem je četla už minulé léto. Už když jsem knihu otvírala, bála jsem se, že bude vadit, když si moc nepamatuju první dva díly, ale nevadilo.

Příběh se stejně jako předchozí díly odehrává převážně na internátní střední škole ve Francii, kde jsme se s Joshem i Islou setkali už v prvním díle. Všichni Joshovi kamarádi, včetně jeho (teď už bývalé) přítelkyně Rashmi, a žijí si vlastní životy, zatímco on sám musí trčet ve škole. Isla je stydlivá dívka zabouchnutá do Joshe už od prváku.


"Ráno mi vytrhali zuby moudrosti a beru teď spoustu prášků. Mám ale pořád citllivý dásně, takže proto můžu jíst jen měkký jídla." Josh se poprvé usměje. Celá se nadmu pýchou. Úsměv mu oplatím, jak nejlíp to jde, přestože to bolí. "Co je?" "Takže prášky na bolest. Teď to dává smysl." "No do hajzlu," Zvednu jednu nohu a praštím se kolenem o stůl."Chovám se jak praštěná?" Josh se překvapeně rozesměje. Lidi se vždycky smějí, protože slova jako do hajzlu od někoho tak drobného jako já nečekají. "Jen ses mi zdála nějaká jiná," řekne. "To je celý." (str. 9)

Když se náhodně setkají o prázdninách v jedné kavárně v New Yorku, Isle trhali zuby moudrosti a je úplně mimo po prášcích na bolest, takže se díky tomu tolik nestydí a dá se s Joshem do řeči. Ale hned druhý den si nic nepamatuje a snaží se s Joshem, za pomoci nejlepšího kamaráda Kurta, nějak spojit, aby se mu omluvila, za svoje trapné chování, jenže ho až do začátku školy nepotká...

Konečně se potkají ve škole... začnou spolu chodit... jedou na úžasný výlet do Španělska... a pak Joshe vyhodí ze školy... sakra, příběh je předvídatelný skoro od začátku až do konce... no, možná jsem měla trochu velká očekávání...

Josh si schová obličej do dlaní. "Nemuč mě." Usměju se na něj a začnu si ždímat lem šatů. Zaúpí. "To není fér, vy holky jste tak zákeřný." To mě rozesměje. "Dej mi mikinu, ať ji taky pověsím." Poslušně si ji přetáhne přes hlavu, přičemž se mu nadzvedne tričko. Než si ho stáhne dolů, tupě zírám na spodní část jeho břicha. Můj kluk si vůbec neuvědomuje, že mě taky mučí. Rozprostřu mikinu na větev a vrátím se k němu na zem. Společně sledujeme oblohu . Josh má hlavu podloženou batohem a já mu ležím na hrudníku. Kolem našeho provizorního tábora šelestí vítr a přináší s sebou vůni borovic. (str. 158)
Asi nejlepší jsou na příběhu ty postavy. Josh je absolutní zlatíčko a nádherně kreslí... <3 Isla byla tak trochu stydlivá a naivní, ale docela jsem se v ní viděla... :) Jen jsem prostě nemohla pochopit, jakto že se Isla čte Ajla... pro mě to prostě byla, je a bude ISLA :D

Z celé knížky byl nejlepší závěr, kde se konečně setkáme s Annou a ostatními, v což jsem doufala celou dobu, trochu mě mrzelo, že se příběh soustředil pouze na ústřední dvojici a nedal více prostoru ostatním postavám. Celá série byla moc pěkně uzavřená, protože se Anna s Étiennem... ale nic, žádný spoilery! :D musíte si to přečíst sami :D

Bylo to roztomilé a  Isla s Joshem byli skvělý  pár. Přes moje vysoká očekávání se mi to docela líbilo a byla to příjemná oddechovka. Navíc má knížka ze všech tří dílů absolutně nejhezčí obálku!

Autor: Stephanie Perkins
Originální název: Isla and Happily Ever After
Série: Polibek pro Annu 3
Rok vydání: USA 2014 / ČR 2015
Nakladatelství: Yoli
Překladatel: Jana Doležalová
Žánr: Young adult, romantický
Počet stran: 312

Moje hodnocení: 75%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a budu se snažit na něj odpovědět! Uvítám nápad, radu i kritiku... můžete mi napsat i na irena.kadava@gmail.com