neděle 15. května 2016

Absolutní vyčerpání, koncerty a čtecí krize...

Tentokrát jsem se rozhodla napsat jeden článek ze života. Jak si vlastně žije takový knihomol když zrovna nečte? Teda je pravda, že knihomolové čtou pořád ale, co když vás postihne čtecí krize?

Konec roku se blíží, všichni si vylepšují známky, ti šťastnější jezdí na výlety a naopak těm méně šťastným začínají maturity, což neštěstí není můj případ, já mám k maturitě pořád ještě dost daleko... :) Člověk by řekl, že na jaře člověk spíš dostane chuť do života a ne, že na něj všechno začne  padat.

Říká se, že máj je lásky čas, ale pro nás ZUŠkaře je to spíš období všech závěrečných koncertů, vystoupení a zkoušek... Na kytaru hraji už sedmý rok, takže mě letos ještě čeká absolventský koncert a tiše závidím těm, kteří si už odehráli na tom prvním. Mě ještě čeká - v úterý. :) Příští týden bude nabitý, protože kromě úterního absolváku budeme v úterý a ve středu vystupovat s tanečním oborem (alespoň se tentokrát můžu ulít ze školy, když máme tu generálku od desíti :D)Nevěřila jsem tomu, ale dá to zabrat, každé datum si pečlivě odškrtnu v diáři a pomalu začínám být ráda, že už je to za mnou. Na tohle květnové období, kdy se můžu občas beztrestně ulívat ze školy jsem se těšila, ale teď se naopak začínám těšit, až tenhle zmatek pomine a já si budu moci zase dosyta užívat klid s knížkou. Alespoň jako absolventka nemusím dělat postupové zkoušky a můžu se škodolibě smát (nee, to bych přece neudělala :D :D :D) těm, co se budou klepat, aby je udělali (teda neuvědomuju si, že by je někdo neudělal, ale stejně :D)

V tomhle náročném období mě dokonce dohnala i čtecí (a tak trošku i blogovací) krize. No jo, už dlouho se ke mně žádná krize ani nepřiblížila, takže už bylo načase... V knižní výzvě za květen mi prozatím vycházejí osamělé tři knížky, takže budu mít, co dohánět. A co se téhle čtecí krize týče, bude nejlepší si to vypsat:



1. Dočíst podruhé Dám ti slunce - jo podruhé, tuhle nádhernou a neuvěřitelně inspirující knížku jsem stihla přečíst za víkend, ani jsem nestihla změnit obrázek na blogu... Ale řekla jsem si, že než napíšu recenzi, chci si ji ještě jednou přečíst... (jo jsem naprostý blázen :D) Nakonec jsem to vzala se vším všudy a začala si všechny citáty zakládat a vypisovat do sešitu... A věřte nebo ne zabere to hodně času, když se krásné a dlouhé citáty objevují na každé druhé stránce :) Tuhle knížku miluju taky proto, že mě konečně postrčila ke kreslení, ale obrázky (a možná i sešit s citáty) až v recenzi, která nejspíš bude dvojnásobně dlouhá :D


2. Sepsat recenzi na Zakázanou přitažlivost - mafiánský příběh o "Plyšákovi  a Lolitce" Kateřiny Petrusové jsem dočetla už skoro před týdnem a moje nová strategie zní: "Nenechávej si recenze na později, nebo zapomeneš, o čem to bylo!" Ale v tomhle případě nejspíš udělám výjimku a počkám, až na to bude patřičný klid. Jinak Katka opět nezklamala :D

3. Dočíst Odpusť mi. Megan - tu jsem začala číst ve škole v mezičase při rereadingu Dám ti slunce. Pořád jsem na začátku a nějak se k ní úplně nedokážu dostat, ale mám pocit, že začínám tušit hlavní pointu... Doufám, že moje odhady jsou mylné a knížka nakonec překvapí, ale moc velké šance jí nedávám. Na druhou stranu ideální oddechovka, takže snad brzy i s recenzí.

4. Pokročit ve čtení Will Grayson Will Grayson -Willa jsem si pořídila už na Vánoce a v angličtině a nebyla jsem schopná se ke čtení dokopat, takže jsem na strašně dlouhou dobu skončila na straně dvanáct. Před nedávnem jsem se do čtení znovu pustila a knížka mě začala bavit, ale čtení v angličtině mi trvá delší dobu, takže na ni nemám moc času. Jinak, mohl by mi někdo poradit? Dělám to špatně, když si podle překladače dopisuji neznámá slovíčka?

5.Ráda bych znovu přelouskala Malého prince - k tomu netřeba cokoli dodávat, protože tahle knížka je prostě neskutečná <3 a vlastně ji umím skoro zpaměti (navíc bych si ji měla zapsat do čtenářského deníku...)

6. Frustrující situace s knihovnou - je to šíleně šílený - no prostě hrozný pocit, když ze všech stopadesáti knížek, které si chcete přečíst není v knihovně ani jedna volná. Zkoušela jsem vyhledat všechny knížky, co mi přišly na mysl, ale nic... no tak prostě počkám - stejně mám čtecí krizi :D

Konečně nějaké pozitivum. Kromě válení se doma a neustálého sledování sociálních sítí (což bych ráda omezila a nejlépe nahradila čtením :D) jsem jenom za dnešek zkoukla hned dva díly seriálu Cizinka, z čehož mám upřímnou radost :) :) :)
zdroj

Doufám, že vás můj vyčerpávající článek taky nevyčerpal :) a doufám že příští článek bude veselejší a knižnější :D

Teprve dneska jsem si uvědomila, že jsem v tom zmatku nějak zapomněla na minulý díl destrukčního deníku, takže se dodatečně hluboce omlouvám... Snažila jsem se to vynahradit recenzí, kterou jsem měla už dlouho sepsanou a která jen čekala až kliknu na tlačítko publikovat, a taky se mi podařilo vylepšit záhlaví blogu (jen mě mrzí, že mi tam moc neseděl ten název, takže jsem ho tam nakonec radši nedala... kdyby mi někdo chtěl poradit, klidně napište :D)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a budu se snažit na něj odpovědět! Uvítám nápad, radu i kritiku... můžete mi napsat i na irena.kadava@gmail.com