středa 16. března 2016

Filmová recenze - Labyrint: Útěk

zdroj
Konečně jsem si našla čas a zkoukla první díl labyrintu. Mám z něj trošku rozporuplné pocity, protože to bylo v pohodě, ale mám pocit, že tomu něco chybělo...

Film byl obsazen celkem sympaticky, takže si nemůžu stěžovat. Příběhová linka byla - podle očekávání - celkem přesná, ale poněkud zkrácená. Tvůrci si naštěstí příliš nevymýšleli, ale přišlo mi, že v některých místech byla - oproti knížce - trošku narušená posloupnost. 

Příběh popisovat nebudu, to jsem si odbyla už v recenzi na knížku, a raději se budu soustředit na celkové dojmy.

Kvůli vlastní hlouposti mi začala příšerně lézt na nervy úvodní scéna ve výtahu. Byla jsem líná si film stáhnout, a proto jsem si ho našla online. Neuvěříte, kolik z online nahraných videí vůbec nemá titulky - někdy i přesto, že jsou uvedené - takže než jsem našla přijatelnou verzi, viděla jsem tu výtahovou scénu nejmíň šestkrát. Nemluvě o tom, že pod uvedenými titulky v češtině byly ještě další v jazyce, o kterém jsem při bližším zkoumání usoudila, že je španělština. :D :D :D

zdroj
Většina důležitých bodů byla zjednodušena - což mě mrzelo - včetně celého propracovaného systému labyrintu s kódem - sakra doufala jsem, že ty mapy k něčemu budou. A jak se sakra Tomasovi podařilo zabít rmuťáka? Chyběl mi telepatický způsob komunikace mezi Tomasem a Teresou. A proč sakra umřel Gally?

Nevím, jestli si toho někdo všiml, ale mám pocit, že když běžci zkoumají mrtvého rmuta, Minho jednoho z nich osloví "Pánvičko"... nemá to být náhodou kuchař místo běžce? :D

Nelíbila se mi závěrečná část ve ZLOSINu, kde se objeví kancléřka Paigeová, která je mi mimochodem ve filmu dost nesympatická a chyběla mi ta část s falešným zachráněním, ze které se vlastně začíná odvíjet druhý díl.

Tak trošku jsem doufala, že se ve filmu objeví to jejich nářečí, na které jsem si po přečtení celé trilogie docela zvykla, ale z omluvitelných důvodů se tak nestalo. 
Shrnutím, na film se dobře koukalo a pokud bych ho viděla ještě před čtením, asi by mě dost bavil, ale teď mi to celé připadalo takové ploché a zbytečně zjednodušené. Jsem ráda, že jsem ho viděla, ale znovu se na něj asi nepodívám. 

Trochu se obávám druhého dílu, který se prý ještě více odchyluje... viděli jste ho někdo? Jak se vám líbil? Budu ráda, když mi zanecháte váš názor v komentářích... :)

Moje hodnocení: 65%

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář a budu se snažit na něj odpovědět! Uvítám nápad, radu i kritiku... můžete mi napsat i na irena.kadava@gmail.com