úterý 28. března 2017

Hra na city | Běsnění - (mini)recenze

Využívám dlouhé pauzy po přečtení velkého množství skvělých knih (ani byste nevěřili, jak strašně těžké je sepsat recenzi) přidávám alespoň krátké delší dobu sepsané shrnutí povídkového souboru Běsnění. Šepotání je série mezi knihomoly poměrně známá a jde o převyprávění Alenky v Říši divů. Přestože už autorka třídílnou sérii uzavřela, rozhodla se znovu vstoupit (nejen) do světa Divů a sepsala knížku povídek.


Knížka obsahuje povídky tři. Nenavazují na sebe a jsou tedy jen doplněním toho co se stalo předtím a potom. První povídka Kluk v pavučině vypráví o Alyssině mámě, o jejím dětství než se jí do života začala motat Morfeus. Alisonino dětství nebylo jednoduché, protože se její máma zabila skokem z okna (věřila, že jí narostou křídla), potloukala se už nějakou dobu po pěstounských rodinách. Vypráví jak se s Morfeovou pomocí poprvé dostala do Říše Divů, pokusila se stát podsvětnickou královnou, ale nakonec se všeho vzdala, aby mohla zachránit chlapce polapeného v pavučině. Krátkou částí vyprávění přispěje i Thomas. Druhá povídka Můra v zrcadle mě maličko zklamala. Čekala jsem obvyklé hádky a škádlení, ale dostalo se mi spíš vážných vzpomínek. Morfeus se vydá do Vlaku vzpomínek, aby vypátral Zachovy slabosti, dostane se mu však nečekaného poznání. Oba si byli v jádru neskutečně podobní. Třetí povídku vypráví Alyssa. Zatímco první dvě povídky se odehrávaly před nebo během původní trilogie, Šest nemožných věcí je jejím pokračováním. Skládá se ze dvou částí: Smrtelnosti strávené se Zachem a Věčnosti po boku Morfea. Zobrazuje Alyssin život po boku obou osudových mužů. Já stejně pořád fandím Zachovi, tak mě prosím neukamenujte.
Zach mi zvedne ruku a políbí stříbrnou obroučku na prsteníčku. "Myslím, že oba o Al musíte něco vědět," prohlásí nakonec slavnostně. "Blázinec u Al neměl nikdy šanci na úspěch. Víte, můžete dostat holku z Říše divů, ale Říši divů z holky nedostanete nikdy." Moje ruka vyklouzne z jeho dlaně. Zach trochu ustoupí, aby mi dal prostor. "Ukaž jim, co v tobě vězí, vílí královno." Nasadím nejkrálovštější ze všech úsměvů a v pruhovaném pokoji před zraky své nejlepší kamarádky a její životní lásky osvobodím ze sevření lidské schránky svá podsvětnická křídla a vyznám se ze všech lží. (str. 190)

Povídky by si měli přečíst milovníci série Šepotání. Trochu mě zklamalo, že hlavním účelem byla hra na city. Já vím, že je to doplňující knížka a že závěr by měl být trochu dojemný, ale ze mě slzy nikdo nevyždímá. Přesto věřím, že spousta z vás možná uroní pár slz, takže pokud jste slabší povahy, pořiďte si s knížkou i balíček kapesníků. Povídky možná nejsou zrovna akční, ale jisté napětí obsahují, a já knížku dočítala v hodině (tuším dějepisu). Vzhledem k tomu, že příběh končí teprve na začátku věčnosti, je možná, že autorka časem přidá další pokračování. Knížka nezklame, ale mě zase tolik nenadchla a pro napsání této kratičké recenze musela osvěžit děj. Nakonec jen vyzdvihnu obálku, která je asi nejzajímavější z celé série a modré písmo, ale na to už jsou jistě všichni zvyklí... ;)




Autor: Anita Grace Howard
Originální název: Untamed
Série: Šepotání 4
Rok vydání: USA 2015 / ČR 2016
Nakladatelství: CooBoo
Překladatel: Magdaléna Stárková
Žánr: Young Adult, fantasy
Počet stran: 312

Moje hodnocení: 70%

6 komentářů:

  1. Hezká minirecenze :) Na Běsnění se taky chystám, ale zatím ho asi odložím na neurčito :) Celá série má nádherné obálky, které mě moc lákají... v knihovně by se mi hodily :) Měj se hezky ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem se na sérii Šepotání ještě nějak neodvážila, ale recenzí jsem už četla požehnaně. :) A taky se mi moc líbí ty obálky. A názvy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší byl první díl, na ten jsem narazila spíš náhodou... obálky jsou super... ale pokud vyjde ještě něco, nejspíš už se do toho nepustím...

      Vymazat
  3. Shrnula jsi to dobře, já když mám psát kratší recenzi, tak se mi to málo kdy podaří :D Jinak jsem četla u téhle série četla jen první díl a nelíbil se mi...

    OdpovědětVymazat
  4. Četla jsem, ale moc se mi to nelíbilo. Obálka sice vypadá pěkně, ale to je tak vše :-)

    OdpovědětVymazat
  5. O knížce jsem tedy zatím vůbec neslyšela a musím pochválit skvělou recenzi. :)

    Shades of Silvie

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za každý komentář a budu se snažit na něj odpovědět! Uvítám nápad, radu i kritiku... můžete mi napsat i na irena.kadava@gmail.com